Aktuelno
Večita dilema: popravka branika ili novi branik
Branici spadaju u veoma važne delove automobilskog vozila. Postavljeni su sa prednje i zadnje strane automobila i imaju dvostruku ulogu:
- apsorbuju energiju generisanu od strane štetnih uticaja pri manjoj brzini
- štite skupe delove vozila kao što su glavni delovi motora, sistem za hlađenje, farovi, zadnja svetla.
Čest razlog zbog koga dolazi do oštećenja branika jeste nemogućnost vertikalnog nivelisanja prilikom udara u sporoj brzini, što za posledicu ima skupe popravke i večito pitanje: da li se više isplati popravka branika ili kupovina novog?
Pojedina istraživanja pokazala su da sam dizajn branika često nema dovoljno kapaciteta da generiše energiju koja nastaje prilikom ovakvih udara. Osim toga, na oštećenje utiče i od kojih su materijala branici izrađeni, oblik, debljina.
Šta sve podrazumeva popravka branika?
Prilikom udara, branik ostvaruje prvi kontakt sa drugim vozilom, pa je shodno tome njegov kvar isključivo fizički. Najčešće dolazi do pucanja branika, pucanja nosača branika i slično. Popravka branika zavisiće od samog oštećenja, mesta pucanja i da li je došlo do naprsnuća branika ili mu nedostaje neki deo.
Ukoliko sebe smatrate spretnim, a oštećenje nije veliko, sprovešćemo vas kroz nekoliko koraka kako da sami popravite branik:
1. Nakon što ustanovite sva mesta na kojima je došlo do pucanja branika, potrebno je da ga skinete i očistite. Manja oštećenja saniraju se varenjem ili popunjavanjem rupa i neravnina. Materijal koji vam je potreban za ovu vrstu popravke branika možete naći kod prodavca auto delova ili u farbari, gde se ujedno možete konsultovati o tome koji bi materijali bili najbolji za ono što vama treba.
2. Ukoliko je potrebno lepljenje branika, imajte u vidu da se ova vrsta popravke radi isključivo od iste plastike od koje je napravljen i vaš branik. Da biste proverili koja je vrsta plastike u pitanju, pogledajte unutrašnju stranu branika. Naći ćete slovnu oznaku (najčešće 3 slova) koja označavaju vrstu materijala od kojih je vaš branik napravljen. Najsigurnije je da ćete traženu plastiku pronaći na otpadu polovnih delova za automobile i dobiti je besplatno ili uz vrlo malu novčanu nadoknadu. Preostaje vam samo da od tog polovnog branika isečete potrebne oblike i sanirate svoj branik.
3. Za krpljenje branika koriste se isključivo dva alata: lemilica i duvalica (alat koji po principu fena ispušta topao vazduh kroz otvor veličine 5mm, različitih snaga i stepena temperature). Kada isečete traku, postavljate je na oštećeno mesto i duvalicom zagrevate dok se branik i „zakrpa“ ne spoje. Zatim se lemilicom oblikuje „var“ na plastici i krpljenje branika je gotovo.
4. Sledi vraćanje branika, obrnutim redosledom od redosleda skidanja. Neophodno je da rastojanje od branika do maske i rastojanje od branika do blatobrana, kao i svi drugi zazori, budu jednaki. Na taj način ste osim funkcionalnosti, vodili računa i o estetici.
Ukoliko pak niste „sam svoj majstor“ ili je kvar na braniku ozbiljniji, savetujemo odlazak kod proverenog limara.
Praksa je pokazala da popravka branika može dati zadovoljavajuće rezultate ukoliko je kvar na braniku sitan. U drugim slučajevima, zbog kvaliteta, dugotrajnosti i sigurnosti, svakako se preporučuje da za svoj automobil kupite novi branik.
Karoserija.rs štedi vaš novac. U našoj online prodavnici možete pronaći novi branik za svoj automobil, kao i sve druge potrebne rezervne delove i to po najpovoljnijim cenama u Srbiji.